הפורום לניהול ידע בישראל הנו עמותה רשומה (ע.ר.) ללא מטרות רווח, שנוסדה בשנת 2009. (עמותה רשומה מספר 580514594)

הרשמה כחבר בפורום מקנה את היכולת להשתתף בכל מפגשי הפורום, בכנס השנתי ובכל הכנסים התקופתיים (מפגשים רבעוניים מתארחים בארגונים או וירטואליים), להצביע ולהיבחר לצוותי העמותה ולהשתתף בתכנון תכנית העבודה השנתית.

(הערה חשובה: כדי להשתתף בדיונים המקוונים באתר זה, אין צורך להירשם כחבר מלא בעמותה. מספיק להצטרף לאתר האינטרנט בלבד ולמלא פרופיל אישי. הצטרפות זו היא ללא תשלום אבל היא אינה מקנה זכות להשתתף בכנס ובפעילויות העמותה האחרות.)

מטרות הפורום

  1. לאגד את כל העוסקים והמתעניינים בניהול ידע בארגונים בישראל.
  2. להיות מקור ורשת ידע מקצועיים ומובילים עבור כל העוסקים בניהול ידע בארגונים בישראל.
  3. לפעול לקדם את ניהול הידע כמקצוע מוכר ופורמאלי.
  4. לפתח קשרים מקצועיים עם ארגונים עמיתים ברחבי העולם.

בעלי תפקידים מרכזיים

יו"ר העמותה: ד"ר מוריה לוי
גזבר: דרור הראל
עו"ד: עו"ד יהונתן קלינגר

חברי הנהלה:
– גלית גנאור
דרור הראל
– משה קליינמן
אביגדור שרון

חברי וועדת ביקורת:
–  נווה בהט
–  בני זנד

תחילתו של הפורום בפורום מנהלי הידע בארגונים בישראל/ הפורום נוסד בינואר 2001 על ידי קבוצת חברים שהחלו לעסוק בניהול ידע בארגונים בהם הם עבדו באותה עת. יוזם  ומייסד הפורום הוא יגאל חמיש, לשעבר מנהל הידע בחטיבת הנדסה ותכנון בבזק. בצוות המוביל של הפורום דאז היו גם שמעון ברק, לשעבר מנהל הידע בחברת אמדוקס, יפית מצא משירותי בריאות כללית, חיה מילוא, לשעבר מנהלת הידע במז"י בצה"ל ולורי סמדג'ה, לשעבר מנהלת הידע בחברת סומך-חייקין.

הפורום הוקם, בין השאר על מנת לפתח במשותף ידע חדש על ניהול ידע בארגונים, המבוסס על הניסיון המעשי של חבריו בארגונים בהם הם פועלים, על מנת לקדם את הנושא בישראל.

הפורום התגבש לאיטו במהלך השנים וחברו אליו חברים רבים. במהלך 2009 הוא הרחיב את פעילותו מעבר לניהול ידע בארגונים לכל תחומי הפעילות של ניהול ידע ולכל העוסקים בתחומים הקשורים לניהול ידע או הלומדים אותם, ייסד מתכונת של מפגשים תקופתיים, פתח אתר קהילה פתוח ברשת והפך לעמותה רשומה.

חזון הפורום

מטרת "פורום מנהלי הידע בארגונים בישראל" להוות מקור ורשת ידע מקצועיים המובילים בניהול ידע עבור העוסקים בניהול ידע בארגונים בישראל. הפורום מתנהל (בעשור האחרון) כקהילת ידע בה חברים אנשי מקצוע מארגונים שונים, יועצים, מנהלי ידע ואחרים המעוניינים לקדם בארגוניהם את נושא ניהול הידע.

קהל היעד של הפורום

הפורום מזמין את כל העוסקים בניהול ידע, המבקשים לעסוק בתחום זה, עמיתים מתחומים קרובים (ניהול, למידה ארגונית, חדשנות, איכות, משאבי אנוש, חינוך ועוד) להימנות על חבריו, לתרום ולהיתרם מהידע והנסיון של חברי הפורום.

מתכונת פעילויות

מפגשים פנים אל פנים

הפורום מקיים ארבעה מפגשים במשך שנת פעילות. המפגש המרכזי הנו לא-כנס (unconference) בו נעסוק בנושאים מקצועיים שונים בתחום ניהול ידע בשיחות, הרצאות וסדנאות. בנוסף, ישנם מפגשים בני 3 שעות מדי רבעון.

מפגשים וירטואליים

לפורום אתר אינטרנט המיועד ללמידה הדדית, שימור ושיתוף ידע, האתר מהווה מקור מידע חשוב ומקום מפגש וירטואלי לשיתוף והיוועצות בין חברי הפורום. באתר קישור לפורום דיון המיועד לחברים רשומים.

כתובת אתר הבית של הפורום הנו  http://israelkmforum.com

אנו מצפים מהחברים בפורום לקחת חלק פעיל בפעילות הוירטואלית כמו גם במפגשים לאורך השנה.

שת"פ עם האקדמיה

הפורום מזמין אנשי אקדמיה העוסקים בניהול ידע להצטרף כחברים מן המניין, על מנת להדק ולחזק את הקשר בין המחקר והלמידה בתחום זה לבין הנעשה בשדה הארגוני. קשר זה יכול לבוא לידי ביטוי גם בכנסים משותפים, ביצוע עבודות סטודנטים בארגונים, ערכית מחקרים  וכו'.

מיזמים שונים

בנוסף למפגשים, הפורום וחבריו יוזמים מיזמים שונים לצורך קידום נושא ניהול הידע בארץ. הפורום הפיק והוציא לאור 3 ספרים בנושא ניהול ידע ושיתופיות. הספרים נכתבו כאסופת מאמרים על ידי חברי הפורום. בנוסף, פיתח הפורום תכנית מנטורים ללימודים בבתי ספר תיכוניים, מיזמי עדכון ערכים בוויקיפדיה ועוד.

הרשמה לפורום

לפרטים ולהרשמה.