קוראי היקרים – שלום :smile:

לפני ימים אחדים התבקשתי לחפש דף של אדם מסוים ברשת הפייסבוק

לחפש בפייסבוק?
בועז-קלי-קלות :smile:

הזנתי בתיבת החיפוש את השם המבוקש Roni Choen (אין קשר בין השם שנתבקשתי לחפש ובין השם שאני משתמשת בו כעת, לשם הדוגמא בלבד).

פייסבוק - חיפוש חברים

דוגמא לחיפוש שם של אדם ברשת הפייסבוק

אופס. זה לא " זה", וגם לא הבא אחריו..ולא השלישי.

נזכרתי שהאדם שאני מחפשת ברשת החברתית כעת עובד בחברה מסוימת.
הקשתי את שם החברה – יופי, יש לה פרופיל בפייסבוק.

ואז הקשתי שוב את שמו של האדם המבוקש וראה -זה- פלא – תוצאת החיפוש הראשונה היתה "ה"רוני כהן שאת הדף שלו אני מחפשת.

מכאן אני מגיעה למסקנה שהמנוע של פייסבוק חכם – תוך כדי החיפוש שלנו הוא אוסף נתונים מהשאילתא שומר אותם ומחפש את המכנה המשותף בין מה שאנו מחפשים ובין מה שאנו בוחרים, ומודד כמה זמן היינו "נשארנו" בתוצאת החיפוש שבחרנו ועוד ועוד נתונים שעוברים שקלול ע"י המנוע. ואזי, כאשר אנו מקישים את השאילתא הבאה הוא "מציע" לנו מה שנראה לו נכון.

ובמקרה שלנו – הוא עצמו קשר בין שם האדם ובין שם החברה שחיפשתי ע"י כך שחיפש, למעשה, את המכנה המשותף בין שני הפרופילים.

השדות מהם אוסף מנוע החיפוש נתונים

מנוע החיפוש של פייסבוק – שדות הנתונים המאפיינים אותנו

המנוע הזה עושה קסטומיזציה (customization מונח שמכיל למעשה שני מונחים יחדיו: customer – לקוח ו-custom – מותאם) –  ברמה גבוהה מאוד – הוא "מנסה" שנעבוד מעט (כלומר, נריץ מספר שאילתות מצומצם) ונמצא את מבוקשנו אבל יותר מכך, הוא "מציע" לנו מה שנראה לו שאנו מחפשים.

ואם כל התכונות הללו לא מספיקות, המנוע מיומן גם ב"דחיפת" אינפורמציה בצורה עדינה ..

כיצד? ע"י כך שהוא "מעדכן" אותנו ביישומים חדשים ו"מציע" לנו ליצור קשר עם חברים של חברים.

ועוד לא דיברתי על כך שהוא מזכיר לנו את ימי ההולדת של חברינו . אופס.

נו שויין. נראה שעם תכונות שכאלה, אני עצמי אציע לו חברות :smile:

להתראות,

ליאורה בנימין
Lior-FindOut

פורסם במקור ב- http://findout.co.il/%d7%93%d7%91%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%a9%d7%9c%d7%90-%d7%99%d7%93%d7%a2%d7%aa%d7%99-%d7%a2%d7%9c-%d7%9e%d7%a0%d7%95%d7%a2-%d7%94%d7%97%d7%99%d7%a4%d7%95%d7%a9-%d7%a9%d7%9c-%d7%a4%d7%99%d7%99%d7%a1%d7%91

כתיבת תגובה