בס"ד

 

בפרשת בראשית אלוקים נותן למשה שני סימנים להוכחת אמיתות הנבואה על ידי משה בבואו לפני פרעה. פרק ד', פסוק ח: וְהָיָה, אִם-לֹא יַאֲמִינוּ לָךְ, וְלֹא יִשְׁמְעוּ, לְקֹל הָאֹת הָרִאשׁוֹן–וְהֶאֱמִינוּ, לְקֹל הָאֹת הָאַחֲרוֹן.

נשאלת שאלה קשה: למה נקט הכתוב "האות האחרון", הרי לאחריו יש אות נוסף (הפיכת המים לדם) ?!

 

להתייאש או לא להתייאש? – מבזק מיוחד:

חברת "וובטופ" הבריטית פרסמה מחקר הקובע, כי סבלנות גולשי האינטרנט פוקעת לאחר כ-12 דקות של חיפוש מידע ברשת, וכי מצב זה בנוסף לעומס מידע עלולים לגרום ל"זעם אינטרנטי" בקרב הגולשים… 36 אחוזים מהגולשים הבריטים שנבדקו מדווחים על חיפוש מידע באינטרנט הנמשך מעל לשעתיים, ועל רגשות תסכול המופיעים החל מהדקה ה-12. תופעת הזעם מתרחשת בעת בה אנו עמוסים במידע רב יתר על המידה, או כאשר אנו מחפשים מידע, ולא מצליחים למוצאו לאחר מספר הדקות המועט שצויין. מידע רב מדי יגרום לגולש רגשות תסכול ומתח.

(ציון מקור: http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=23430)

 

לא להתעצבן

 

מתי כדאי לוותר?

האם להאמין ל"קול האות האחרון"? לרגע בו אנו חושבים שמיצינו את יכולת איתור המידע שלנו? אם הגענו לתוצאה ה"אחרונה" – האם להמשיך?

בהמשך דבר התורה לעיל:

"אלא מכאן מוכח, ש"אחרון" בלשון התורה, לאו דווקא בא לומר שאין אחריו דבר נוסף, אלא רק לומר שהוא מאוחר ביחס לראשון.

ההוכחה הנ"ל למשמעות המילה "אחרון", עולה משאלה ותשובה שהופנתה לרשב"א.

הרשב"א נשאל: הלוא התורה קוראת לבית השני "אחרון" (המקור בספר חגי פרק ב: "גדול יהיה כבוד הבית הזה האחרון מן הראשון"), ואם כן מוכח שלא ייבנה בית המקדש השלישי. על כך השיב הרשב"א, שישנם מספר מקורות שמהם עולה שהמילה "אחרון" היא ביחס לראשון בלבד, ואין הכוונה שלא יהיה אחריו עוד. תחילה מוכיח כך הרשב"א מהאמור בפרשת וישלח "ואת לאה וילדיה אחרונים", על אף שברור שלא היו ממש אחרונים, שהרי נאמר לאחר מכן "ואת רחל ואת יוסף אחרונים…"

 

מכאן אנו לומדים שגם אם אנו חושבים שהגענו לתוצאות האחרונות – אולי כן עלינו להתאמץ ולנסות למצוא תוצאות נוספות. לא להתייאש! ומכאן היישר ל המשך המבזק:
"עם זאת, מציינים הגולשים, כי רשת האינטרנט מאפשרת להם לאתר מידע, אשר בעבר כמעט ולא ניתן היה בידם להשיג".

 

 

אכן, איתור מידע ברשת האינטרנט עלול להיות משימה  קלה על פניה אך קשה בפועל.

הטיפ ימליץ להמשיך לנסות ולאתר מקורות מידע נוספים, גם אם נראה לנו שחיפשנו מספיק.

לפעמים צריך פשוט לעצור, לחשוב מההתחלה, לתכנן ולנסות שוב למצוא את מבוקשנו.

 

רק כך נוכל לרכוש את הסבלנות הנדרשת בדרכנו להפוך לגולשים בעלי ערכי אוריינות מידע גבוהים יותר.

 

*הבהרה: אין באמור המלצה להמשיך בכל מחיר. לעיתים באמת מיצינו את כלל האפשרויות. המסר הוא לא להתייאש בשלבים מוקדמים יותר.

 

נסו בעצמכם!

קחו את הזמן!

הוא שלכם!

 

 

פורסם במקור ב- http://takeyourtime.co.il/

כתיבת תגובה